Repetition Reflektion /P-K

Ibland inser du att du har förlorat spåret, förlorar spår från min syn suddar ut min vision  som gör det tydligt att små rörliga fragment utgör helheten. Bilden är tydlig, ett torn byggt av min egen stolthet, jag gråter i skuggan av erbjudanden, det enda skydd jag har. När är den drömmen slut? Detta är ingen dröm. Detta är vaknandet, levande, andas en karikatyr av ett minne. Skamlöst gräver jag i frestelsen av skapande. Men fortfarande är min enda spänning tomma trottoarer, tysta gator. Livet är ödmjuk anonymitet, i döden en ädel ställning, en Marat David. Säg mig vem skulle inte ge sina liv för en sådan låda av såpa för att dö bakom. Livet är en ödmjuk, ödmjuk anonymitet.


Marats Död, Jacques-Louis David

Kommentarer
Postat av: Morgan

Det finns bara ett ord för den här fantastiska skriften av dig Pekka-Kenny... WOW

2008-11-19 @ 15:17:13
URL: http://klivurekorrhjulet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0